Bármilyen iskolatípusban, bármilyen korú gyereknek etikát tanítani óriási felelősség - vallja az európai filozófiatörténet etikai kérdéseit feldolgozó kötet szerkesztője, Bertók Rózsa, a Pécsi Tudományegyetem filozófia tanszékének docense, aki a huszonnyolc tanulmányértékű fejezetből húszat jegyez,
[>>>]
Bármilyen iskolatípusban, bármilyen korú gyereknek etikát tanítani óriási felelősség - vallja az európai filozófiatörténet etikai kérdéseit feldolgozó kötet szerkesztője, Bertók Rózsa, a Pécsi Tudományegyetem filozófia tanszékének docense, aki a huszonnyolc tanulmányértékű fejezetből húszat jegyez, kettőben pedig társszerzőként közreműködik. A gyűjtemény nemcsak történeti és szakterületi fogalmi szinten kívánja segíteni a közoktatásban erkölcstant tanító tanárokat és a középszintű iskolák etikatanárait, hanem példát is akar adni a különböző korok cselekményeinek, emberi relációinak, egyéni és közösségi konfliktusainak megértéséhez. Mert mindig könnyebb helyzetben van a tanár akkor, ha rendelkezik klasszikus példával és több szempontból is elemzett irodalommal az aktuális téma megvilágításához. Az etika egyben a filozófiai diszciplína részeként biztosítékot is ad a történeti tájékozódásra, a különböző iskolák és irányzatok megjelenítésére, és természetes módon mutatja meg az egyes korszakok lényegét és különbségeiket. A vázlatosan is hasznos kötetet az elméletben eligazító bevezető és bőséges irodalomjegyzék teszi teljessé. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]